понеделник, 11 юли 2016 г.

25 н ✝ 1 Неделя след Неделя подир Въздвижение. Преп. Ефросиния Александрийска. Преп. Сергий, Радонежки чудотворец. Гл. 5, утр. ев. 3, ❇п. 2 Кор. 1:21-2:4 (с. 164) и лит. ев. Лк 5:1-11


25 н ✝ 1 Неделя след Неделя подир Въздвижение. Преп. Ефросиния Александрийска. Преп. Сергий, Радонежки чудотворец. Гл. 5, утр. ев. 3, ❇п. 2 Кор. 1:21-2:4 (с. 164) и лит. ев. Лк 5:1-11
 Гл. 5, утр. ев. 3, ❇п. 2 Кор. 1:21-2:4 

ГЛАВА 1.

21. А Тоя, Който утвърдява нас с вас в Христа и ни помаза, е Бог;
22. Той ни и запечата и даде залога на Духа в сърцата ни.
23. Аз призовавам Бога за свидетел на душата ми, че, щадейки вас, не съм дошъл досега в Коринт;
24. не че имаме власт над вярата ви, но спомагаме за радостта ви, понеже във вярата вие сте твърди.

ГЛАВА 2.


1. И тъй, реших в себе си, да не дохождам при вас пак с огорчение.
2. Защото ако аз ви огорчавам, то кой ще ме зарадва, ако не онзи, когото съм огорчил?
3. Това същото ви и писах, та, като дойда, да ме не огорчат ония, които трябваше да ме радват; защото съм уверен във всички вас, че моята радост е радост и за всинца ви.
4. От голяма скръб и притеснено сърце ви писах с много сълзи, не за да ви огорча, а за да познаете преголямата любов, която имам към вас.

лит. ев. Лк 5:1-11 


ГЛАВА 1.

1. Понеже мнозина предприеха да съчинят разказ за напълно известните между нас събития,

2. както ни ги предадоха ония, които от самото начало бяха очевидци и служители на словото, -

3. то намерих за добре и аз, след като грижливо проучих всичко от начало, наред да ти опиша, достопочтени Теофиле,

4. за да узнаеш твърдата основа на онова учение, на което си се учил.

5. В дните на Ирода, цар иудейски, имаше един свещеник от Авиевата смяна, на име Захария; а жена му беше от дъщерите Ааронови, и името й - Елисавета.

6. И двамата бяха праведни пред Бога, постъпвайки безпорочно по всички заповеди и наредби Господни.

7. Те нямаха чедо, понеже Елисавета беше неплодна, и двамата бяха в напреднала възраст.

8. Веднъж, когато по реда на своята смяна Захария служеше пред Бога,

9. по жребие, както бе обичай у свещениците, падна му се да влезе в храма Господен, за да покади,

10. а цялото множество народ се молеше отвън през време на каденето, -

11. тогава му се яви Ангел Господен, изправен отдясно на кадилния жертвеник,

Няма коментари:

Публикуване на коментар