понеделник, 31 август 2015 г.

Молебен канон на АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ





Ангеле, мой ангеле,

превързал рани във душата.

Ангеле, мой ангеле,

пробудил в мене същината.

Ангеле, мой ангеле,

прости за всички прегрешения. 

Ангеле, мой ангеле, 

прости за земните съмнения. 

Ангеле, мой ангеле, 

не си отивай от сърцето! 

Ангеле, мой ангеле, 

води ме с вяра към небето!



"Радост моя, придобий мирен дух и хиляди около тебе ще се спасят!" - свети Серафим Саровски 


Молебен канон на АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ

Тропар; глас 6

Ангеле Божий, свети пазителю мой! Пази живота ми
в страх пред Христа Бога. Утвърди ума ми в пътя ка ис-
тината и управяй душата ми към любов за небесното, и
тъй, напътван от тебе, да получа от Христа Бога голяма
милост.


Богородичен

Света Владичице, Майко на Христа, нашия Бог ! Като
си родила непостижимо Твореца на всичко, винаги моли Неговата благост с моя Ангел пазител да спаси душата ми, обхваната от страсти, и да ми дарува прошение на греховете.
Канон, гл. 8, Песен 1
Припев: Свети Ангеле пазителю, моли Бога за мене,
Като си искал, Боже Слове, всички човеци да се спасят,
Ти си поставил при тях свети ангели за наставници и
светловодители, които да ни ръководят в страх пред Тебе.
Обхванат от тъмна нощ и, покрит с мрака на стра-
тите, огрей ме със светлината на покаянието, о наставнико,
застъпниче, защитнико и пазителю мой.
Слава: С твоята молитва насочи ума ми към Божиите
заповеди, за да получа от Бога прощение на греховете, и
и упъти ме, моля ти се, да намразя злите неща.

И сега: Моли се, пречиста Дево, за мене, твоя раб,
на Благодетеля с моя Ангел пазител, и ме напътвай да изпъл-
нявам заповедите на Твоя Син и мой Творец.
Всичките си помисли и цялата си душа на тебе възложих, пазителю мой: ти ме избавяй от всяка вражеска злополука .
Врагът ме тъпчи и озлобява, като ме поучава всякога да изпълнявам моите желания; но ти, наставниче .мой, не ме оставяй да загина.


Слава.Отца и Сина.и Светаго Духа


Гледайки невидимото лице на Бога, Който седи на небесата и, погледвайки мислено над земята, прави я да се тресе, моли се за мене да се спася, свети Ангеле. 

И сега и винаги и на веки веков


Изцели, Пречиста, моите многоболезнени струпи в душата и прогони враговете, които винаги се борят с мене.

Седален, гл. 4. Подоб. Вознесийся на крест:

Избрани ми от Бога пазителю на моята душа и тяло, божествени и всесвети Ангеле! Богоподражателно презри всички прегрешения на окаяната ми душа. Избави я от различните примки на лукавия прелъстител и умилостиви Господа Бога да ми даде на съда прошение.

Друг седален, гл. 2.Подоб. Вишних ищя:

От душевна любов ти викам, пазителю на душата ми, всесвети мой Ангеле! Запазвай ме всякога и ме пази от лукаво улавяне, напътвай ме към небесния живот, вразумявай ме, просвещавай ме и ме подкрепяй.

Песен 4

Моли човеколюбивия Бог, пазителю мой, и не ме оставяй; но запази в мир моя живот и ми дарувай сигурно спасение.
Като те приех от Бога за пазител и защитник на моя живот, моля теб свети Ангеле, избавяй ме от всякакви беди.


Слава.Отца и Сина.и Светаго Духа

С твоята светост очисти моята нечистота, пазителю мой, с твоите молитви да бъда отлъчен от лявата участ, и да стана участник ка славата.

И сега и винаги и на веки веков

В недоумение съм от връхлетялите ме злини, Пречиста; но ти скоро ме избави от тях, защото при тебе едничка прибягнах.

Песен 5

Като предстоиш с голямо дързновение пред престола на Вседържителя Бога, свети пазителю и защитниче мой, помоли Го да ме избави от големите мои огорчаващи ме злини и да ми дарува прощение.
Светла светлино, душата ми светло просвети, наставниче мой и пазителю, от Бога даден ми Ангеле.

Слава.Отца и Сина.и Светаго Духа
Мене, зле спящия от греховно отегчение, като буден ме запази, Ангеле Божи, и с твоите молитви вдигни ме за славословие.

И сега и винаги и на веки веков

Безневестна Богородице Марие, иадеждо на верните! Усмири вражеските нападения, и развесели тези, които те възпяват.

Песен 6

Пази ме и отблъсквай налитанията на демоните върху мене. Не преставай всякога да отстраняваш техните зверовидни нападения против мене. пазителю мой, защото тебе те имам за горещ защитник.
Избавяй ме от всякакви злополуки и от тъги ме спаси, моля ти се, свети Ангеле, даден ми от Бога, добър мой пазителю.


Слава.Отца и Сина.и Светаго Духа
Осветли моя ум и ме просвети, моля ти се, добри ми Ангеле свети, и ме напътвай всякога да мисля полезното.

И сега и винаги и на веки веков

: Бог слово се посели в тебе. Богородице, и те показа на човеците небесна стълба, защото чрез тебе Всевишният слезе при нас.


Кондак, гл. 4

Бъди милосърден към мене, свети Ангеле Господен, пазителю мой, и не се отделяй от мене — скверния, но просвети ме с недостъпната светлина и ме направи достоен за небесното царство.

Друг кокдак, гл. 2, Подоб. Вишних ищя: 


Преизрядни служителю Божи и пазителю мой! Пребъди винаги с мене грешния, та ме избавяй от различните злодейства на демоните, и като ме напътваш в Божиите пътища, изходатайствувай ми вечния живот. 

Песен 7


Хилядниците, нападащи ме наоколо, невидими разбойници, които искат да изтръгнат душата ми и да я грабнат, не преставай властно да ги прогонваш с твоя огнен меч, помощниче мой. -
Бъди милостив към мене и помоли Бога, Ангеле Господен, защото те имам за мой застъпник, наставник и пазител в целия мой живот, даден ми от Бога навеки.


Слава.Отца и Сина.и Светаго Духа

Заради добросърдечието на милостта и заради твоето голямо човеколюбие, закриляй ме с твоите крила, когато излизам от тялото, за да не виждам мерзките лица на демоните.
И сега... : Небесна и спасителна врата, духовна стълбо, чрез която слезе Бог и човекът се изкачи, по твоето милосърдие, Пречиста : сподоби и мене, твоя раб, с небесното царство.

Песен 8

От Бога изпратен, предобри Ангеле, утвърди живота на мене, твоя раб, и не ме оставяй навеки.
След Бога тебе те получих от Бога за мои защитник и ръководител, помощник и споборник, пресвети Ангеле. Затова, не преставай, моля ти се, да ме ръководиш, напътваш и поучаваш да върша доброто, и просвети ума ми, додето ме представиш пред Христа спасен.


Слава.Отца и Сина.и Светаго Духа

Наставниче и пазителю мой, застъпниче и избавител на отчаяната ми душа ! Когато страшният тръбен глас ме възкреси от земята за съд, тогава застани близо до мене, та ми бъди покров и бранител в деня на изпитанието. А когато ще се изпитват добрите и злите дела, тих и радостен, ти с надежда за спасение премахни от мене моя страх.

И сега и винаги и на веки веков

: Бъди ми помощница и тишина, благодатна Богородице, на мене, твоя раб, и не ме оставяй да бъда лишен от твоето милосърдие.

Песен 9

Целия си живот преминах в голяма суета и се прилижих към края. Моля те, пазителю мой, бъди ми защитник и споборник непобедим, когато ще преминавам митарствата на змея.
Дарувай ми винаги да мисля и да върша доброто и полезното, Ангеле Господен, и в немощите ми покажи ме силен и непорочен.

Слава.Отца и Сина.и Светаго Духа
Като имаш дързновение пред небесния Цар, моли Го с всички безплътни сили да помилва мене окаяния.

И сега и винаги и на веки веков

: Като имаш, пречиста Дево, голямо дървновение пред Въплатилия се от тебе, избави ме от греховните окови и, с твоите молитви, дарувай ми разрешение и спасение.

Молитва към Ангела пазител.

Светии Ангеле, добър мой пазителю и Покровителю! Със съкрушено сърце и наболяла душа аз предстоя и ти се моля. Послушай мене, грешния твой раб. Не спомняй моите беззакония и неправди, с които аз окаяният те гневя всеки ден и час, та ставам отвратителен пред нашия Спасител и Господ. Покажи се към мене милосърден и не се отлъчвай от мене скверния дори до моята смърт. Събуди
ме от греховния сън, Помогни ми с твоите молитви да пре-
мина останалото време от моя живот непорочно и да сторя плодове достойни за покаяние. А най-вече запази ме от
смъртни греховни падения, та да не загина в отчаяние и
да не се зарадва врагът ми за моята погибел. Зная, наистина,
и с устата си изповядвам, че никой не ми е такъв другар
и застъпник, защитник и споборник, какъвто си ти, свети, Ангеле! Защото, като предстоиш пред Господния престол,
ти се молиш за мене непотребния и повече от всички грешен, да не изтръгне преблагият Господ душата ми, когато не
очаквам, или когато върша зло... И така, не преставай да
умилостивяваш премилосърдния мой Господ и Бог да прости
съгрешенията ми, които съм сторил през целия си живот
с дела, с думи и с всичките мои чувства и, по каквито начини
Той знае, да ме спаси. А в страшния ми смъртен час бъди
при мене и не отстъпвай, добър пазителю мой, за да про-
гонваш мрачните демони, които устрашават моята разтрепеpена душа. Защити ме от техните нападения, когато ще
преминавам митарствата, та, запазен, да достигна благопо-
лучно желания рай, дето съборът на светиите и на небес-
ните сили непрестанно възхваля пречестното и величествено
име на прославяния в Троица Бог — Отца и Сина и Светаго
Духа, Комуто подобава чест и поклонение във вечни ве-
кове. Амин.


Молитва към Ангела пазител.

От сърце и с любов се обръщам към тебе, светии мой Ангеле, пазителю на душата и тялото ми! Запазвай ме винаги при всички опасности в живота ми! Напътствай ме към небесния живот, вразумявай ме, просвещавай ме и ме подкрепяй да върша доброто и да се запазя чист и непорочен. Амин.


Акатист на Ангела - хранител



Няма коментари:

Публикуване на коментар