вторник, 12 септември 2017 г.

Моята всекидневна лична изповед


Изповядвам пред Тебе, моя Господ Бог и Творец,

прославян и покланяем Един в Света Троица, Отец, и Син, и Свети Дух,

всички мои грехове, които съм извършил през всички дни на живота си,

всеки час, и сега, и през изминалите дни и нощи: 


Ти Господи уважаваш първоначално свободата на човеците и според нея устройваш живота на твоите раби.

Но аз неразумния и скверния не направих добри избори, а избрах тъмнината и нечестието с което заробих не само мен , но и семейството ми сестрите ми майка ми и баща ми. С това се обвързах с много окови и въжета, които ме притискат в тъмнината и безчестието, в нещетата и мъките, в осъждение на окаяната ми душа и вечния огън. 

Съжалявам за изборите ми направени поради неразумието и невежесвото ми през младините ми, които пренебрегнах да отсраня със четене на Светите книги ,Евангелието и всичко произнесено от Светия  дух.
Изповядам моите   невежество, арогантноста ми, скверноста ми
избора ми да се обръщам към нечестиви сили
избори да проклинам невинни и ближни
избора на коравосърдечие
избора на отмъщението
избора на алчноста ми и скъперничеството ми
избора на жестокоста ми
избора на блудство, ръкоблудство, разврат и похот
избори на чревоугодие и пиянство
избор на тютюнопушене
избори на ленивост
избори от страх и избягване на истината
избори на лъжи и празнословие
изборина нехайство
избора на лукавство и неблагодарност
избори на негодувание и непримереност
избори на кражби и измами
избор към подтикване към аборти
избори с който нараних, угнетих, разгневих и огорчих Теб моя Господ и Създател единородния ти син Иисус Христос, Светия Твой Дух, Приснодевата Богородица Божия Майка, Арахангел Михаил,моя Ангел Пазител, моите именни Светци Апостол Петър и Преподобни Петър (който е бил митар), всички небесни сили,моите родители, син, съпруга, сестри, роднини и ближни.


Избори с който предопределих съдбата си и обречих живота си проклятия на срам, бедност, болести, отчаяние, презрение, саможивство, и всички падения и всички заключености завързани с моите многочислени грехове, скверни помисли и думи, срамни дела, 

Изповядам още всички мои грехове и най-вече

С това , че не съм те ‘обичал моя Бог, Йехова, с цялото си сърце, с цялата си душа и с целия си ум.’

със съмнение на Твоята святост ,справедливост и сила


с призоваване и изричане имената на нечестиви сили и духове  волно или неволно,

ако съм правил  кумир и някакво изображение на онова, що е горе на небето, що е долу на земята, и що е във водата под земята;

с проклинане на ближни, врагове и роднини,


Ако не съм донесъл десятъка или  храна в Твоя дом

ако съм изговарял напразно името на Господа, моя Бог,

Ако не съм помнил или осветил 7-ти ден, и съм работил в него,

с  непочитане на баща си и майка си

с подтикване на ближната си към убийство на зародиш и аборти,

с кражби, лъжесвидетелства, пожелаване на жената на ближния или нещо негово,

ако съм зословил баща си или майка си,

Ако съм взел пари на заем от ближен и не съм ги върнал,

Ако нещо съм обещал пред мен, жена, син, роднина , ближния или Теб, моя Бог, и не съм го изпълнил,

Ако съм прелъстил мома и не съм я взел,

ако съм търсел врачка за баене или гледане,

Ако на вдовица съм се присмял или сираче съм наранил,

ако на недъгъв и беден съм се присмял или разгневил

ако към съдиите съм злословил и началник укорил.

.Ако съм обръщал внимание на празен слух, дал ръка на нечестивец, и станал свидетел на неправда.

ако съм отивал след множеството да правя, и изказал присъда, отстъпвайки от правдата поради множеството;

ако не съм отбягвал от неправда и спомогнал за убиването или ощетил невинен и прав,.


ако пришалец съм убидил или притеснил,

ако съм работел в седмия ден.

ако не съм празнувал три пъти в годината с Теб , моя Господ,

ако пости съм нарушавал

и мъжкото ми пред Теб, моя Господ  три пъти в годината не съм довел,

Ако Ангела изпратен от Теб не съм почитал, натъжил, не послушал или угорчил,



ако съм гледал с надменни очи и високомерно сърце,

ако съм се бъркал в работите на другите,

С дело или слово или помисъл:

преяждане и прекомерно пиене, блудна нечистота и зла похот,

срамотни и скверни думи,

осъждане на ближния, клевета и сплетня,

празнословие и не казване на правдата,

прекословие и непослушание, алчност, сребролюбие, лихварство и всякакво користолюбие,

и многото мои други грехове, и душевни, и телесни,



с които съм онеправдал моя ближен и съм прогневил Тебе,

моя Бог и Творец,

и съм навлякъл страшно осъждане на многогрешната си глава.

Най-вече моето маловерие, малодушие и униние,

и моите гордост, самолюбие и самост, леност и нехайство,

хладнотата, сухотата и вкоравяването на сърцето ми,

също и завистта, злобата и омразата към моя ближен,

кавгите, обидите, гнева, раздразнението, отмъстителността, злопаметността,

неспокойствието на духа ми, 

и всички мои измени и падения,

с които премного прогневих и огорчих Тебе, моя Творец и Спасител,

и докрай потопих душата си в мрака и гибелта на отдалечаването от Тебе,

и с нищо не послужих за ползата на ближния си.

Като съжалявам за всички тях,

признавам, че съм виновен пред Тебе, моя Бог,

и желая да се кая — само, Господи, Боже мой, помогни ми, със сълзи смирено Те моля!

По Твоето милосърдие ми прости досегашните мои съгрешения

и ме облекчи от всички тия, които изрекох пред Тебе, като благ и Човеколюбец.

Амин!

Няма коментари:

Публикуване на коментар