понеделник, 18 април 2016 г.

Молитви след ставане от сън



Като станеш от сън, преди да започнеш работа, застани благоговейно, като пред лицето на Бога, прекръсти се и кажи:

В името на Отца и Сина и Светаго Духа. Амин.

След това направи три поклона и се моли:

Господи Иисусе Христе, Сине Божи, помилуй мене грешния.

Господи Иисусе Христе, Сине Божи, заради молитвите на пречистата Твоя Майка и на всички светии, помилуй ни. Амин.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Царю небесни, Утешителю, Душе на истината, Който си навсякъде и всичко изпълваш, съкровище на благата и Подателю на живота! Дойди и се всели в нас, очисти ни от всяка скверност и спаси, Благий, душите ни.

Свети Боже, свети Крепки, свети Безсмъртни, помилуй ни (три пъти).

Слава на Отца и Сина и Светаго Духа, и сега и всякога и во веки веков. Амин.

Пресвета Троице, помилуй ни; Господи, очисти греховете ни; Владико, прости беззаконията ни; Светий, посети и изцери немощите ни, заради Твоето име.

Господи, помилуй (три пъти).

Слава на Отца и Сина и Светаго Духа, и сега и всякога и во веки веков. Амин.

Отче наш, Който си на небесата! Да се свети Твоето име; да дойде Твоето царство; да бъде Твоята воля, както на небето, така и на земята; насъщния ни хляб дай ни днес; и прости нам дълговете ни, както и ние прощаваме на длъжниците си; и не ни въвеждай в изкушение, но ни избави от лукавия!

Станали от сън, падаме пред Тебе, Благи, и Ти пеем, Силни, ангелската песен: свет, свет, свет си, Боже, по молитвите на Богородица помилуй ни.

Слава на Отца и Сина и Светаго Духа.

От легло и от сън си ме дигнал, Господи. Просвети моя ум и сърце и отвори устните ми, за да Те възпявам, Света Троице: свет, свет, свет си, Боже, по молитвите на Богородица помилуй ни.

И сега и винаги и во веки веков. Амин.

Неочаквано ще дойде Съдията и на всекиго делата ще се открият. Затова със страх зовем в полунощ: свет, свет, свет си, Боже, по молитвите на Богородица помилуй ни.

Господи, помилуй (12 пъти).

Станал от сън, благодаря Ти, Света Троице, Боже, задето поради голямата Си благост и дълготърпение не се разгневи против мене ленивия и грешния, нито ме погуби с беззаконията ми, но се показа, както обикновено, човеколюбив и, като легнах без надежда, ме дигна, за да стана рано и да прославя Твоето могъщество. И сега, просвети духовните ми очи, отвори устата ми, за да се поучавам с Твоите слова, да разбирам Твоите заповеди, да върша Твоята воля, да Ти пея със сърдечна хвала и да възпявам Твоето пресвето име ­ на Отца и Сина и Светаго Духа, сега и всякога и во веки веков. Амин.

***

Станал от сън, към Тебе прибягвам, Владико човеколюбче, и по Твоето милосърдие подвизавам се в Твоите дела. Моля Ти се: помагай ми през всяко време и във всяка работа; избави ме от всяко светско зло и дяволски подтик; спаси ме и ме въведи в Твоето вечно царство, защото Ти си моят Създател и Промислител и Подател на всяко добро. В Тебе е всичката ми надежда и на Тебе въздавам слава сега и всякога, и во веки веков. Амин.



Господи, по голямата Си благост и велики милости Ти си дал на мене, Твоя раб, да премина изтеклото време на тая нощ без беда от каквото и да е вражеско зло. Сам Ти, Владико, Творче на всичко, удостой ме с Твоята истинска светлина, та с просветено сърце да върша Твоята воля, сега и всякога и во веки веков. Амин.



Господи на силите! Ти изпитваш праведния и виждаш вътрешността и сърцето. Дай да видя Твоето отмъщение над тях, защото Теб поверих делото си.
Пейте Господу, хвалете Господа, защото Той спасява душата на бедния от ръцете злодейски.


Всемогъщи Боже , който избави Твоя народ от робството на противника и чрез Твоя Син хвърли Сатаната като светкавица, освободи ме и от всяко влияние на нечисти духове. 
И заповядай на Сатаната да се отдалечи далеч от мен чрез силата на Твоя Единороден Син. 
Избави ме от демонични въображения и тъмнина. Изпълни ме  със светлината на Светия Дух, за да се пазя от всички примки на измамни демони. 

Изпрати ми Ангел винаги да върви пред мен и да ме води по пътя на правдата през всичките дни на живота си, за слава на Твоето славно Име, Отец, Син и Святи Дух, сега и завинаги. Амин


против пушене сутрин

Тропарь преподобному Амвросию Оптинскому, глас 5
Яко к целебному источнику, притекаем к тебе, Амвросие, отче наш, ты бо на путь спасения нас верно наставляеши, молитвами от бед и напастей охраняеши, в телесных и душевных скорбех утешаеши, паче же смирению, терпению и любви научаеши; моли человеколюбца Христа и Заступницу усердную// спастися душам нашим.




Кондак преподобному Амвросию Оптинскому, глас 2


Завет Пастыреначальника исполнив, старчества благодать наследовал еси, болезнуя сердцем о всех, с верою притекающих к тебе. Темже и мы, чада твоя, с любовию вопием ти: отче святый Амвросие, моли Христа Бога спастися душам нашим.


Преподобне отче Амвросие, ты, имея дерзновение пред Господом, умоли Великодаровитого Владыку подать мне скорую помощь в борьбе с нечистой страстью. Господи! Молитвами угодника Твоего, Преподобного Амвросия, очисти мои уста, оцеломудри сердце и насыти его благоуханием Духа Твоего Святого, да отбежит от мене далече злая табачная страсть, туда, откуда пришла, во чрево адово.

Преподобни отче Амбросие, ти, като имаш дръзновение пред Господа, помоли Великодаровития Владикаа да ми подаде бърза помощ в борбата срещу нечистата страст. Господи! По молитвите на твоя угодник, свети Амбросий, очисти устата ми, умъдри сърцето ми и го насити с благоуханието на Светия Твой Дух, да изчезне далече от мен злата тютюнева страст, откъдето е дошла в червото адово.

                    При съприкосновение с врачки, магьосници и всякакъв род човеци-изкусители, и въобще за отблъскване на всяка демонска сила, при поръсването и пиенето на осветената вода се произнася следната молитва :

                    "ДА ВЪЗКРЪСНЕ БОГ И ДА СЕ РАЗПРЪСНАТ ВРАГОВЕТЕ МУ, И ДА ИЗБЯГАТ ОТ ЛИЦЕТО МУ, КОИТО ГО МРАЗЯТ ! ДА ИЗБЯГАТ И СЕ МАХНАТ ОТ ТОЗИ ДОМ ВСИЧКИ ЛУКАВИ ДЯВОЛСКИ МАГИИ И ВЪЛШЕБНИ ДЕЙСТВИЯ, ЧРЕЗ ПОРЪСВАНЕТО НА ТАЗИ ОСВЕТЕНА ВОДА, ДА СЕ ОБЪРНАТ В НИЩО И ДА ИЗЧЕЗНАТ, В ИМЕТО НА ОТЦА И СИНА, И СВЕТИЯ ДУХ! АМИН !"
                    Църквата е постановила, при вземане на просфора и осветена вода, да се казва следната молитва:

                    "ГОСПОДИ БОЖЕ МОЙ ! НЕКА ТОЗИ ТВОЙ СВЯТ ДАР И ТАЗИ СВЕТЕНА ВОДА ДА МИ БЪДАТ ЗА ОПРОЩЕНИЕ НА ГРЕХОВЕТЕ, ЗА ПРОСВЕЩЕНИЕ НА МОЯ УМ, ЗА УКРЕПВАНЕ НА ДУШЕВНИТЕ МИ И ТЕЛЕСНИ СИЛИ, ЗА ЗДРАВЕ НА ДУШАТА И ТЯЛОТО МИ, ЗА ПОБЕЖДАВАНЕ НА СТРАСТИТЕ И НЕМОЩИТЕ МИ, ЗАРАДИ ТВОЕТО БЕЗПРЕДЕЛНО МИЛОСЪРДИЕ И ПО МОЛИТВИТЕ НА ТВОЯТА ПРЕЧИСТА МАЙКА И НА ВСИЧКИ ТВОИ СВЕТИИ. АМИН !"

                    Няма коментари:

                    Публикуване на коментар