понеделник, 18 април 2016 г.

Молитви в скърби и злополуки



Вечни и милосърдни Боже и многомилостиви Отче наш! Мъките и тежките неволи, които са ме сполетели, страшно измъчват душата ми. Но понеже на Тебе така е угодно, аз всичко драговолно понасям. Всички мои телесни страдания и душевни скърби аз търпя и понасям, като отплата за моите грехове и за мое спасение. Моля Те, милостиви Боже, дай ми търпение и сила, за да понасям всичко така, както на Тебе е угодно, и да се спася. Амин.

***

Пресвета Дево, Майко на Всевишния Господ, всемилостива защитнице и покровителко на всички, които с вяра прибягват към тебе! Погледни на мене от висините на твоята небесна слава, послушай моята смирена молитва и я принеси пред твоя възлюбен Син. О, преблагословена Богородице! Ти си скоропослушница на всички и радост на скърбящите; послушай и мене наскърбения. Ти си уталожителка на тъгите: уталожи и моите тъги и изцери душевните ми и телесни болести! На тебе, подир Бога, възлагам всичката си надежда. Бъди ми ходатайка и силна застъпница пред твоя Син, Господа нашего Иисуса Христа. Укрепи вярата ми в Него. Утвърди ме в Неговата любов и научи ме да те обичам и славя, Пресвета Майко Божия, преблагословена Марийо! На твоя всесилен покров, пречиста Богородице, връчвам себе си. Амин!



Молитва от митрополит Филарет Московски



Господи, аз не зная какво да искам от Теб.

Ти едничък знаеш какво ми е потребно.

Ти ме обичаш повече, отколкото аз умея да обичам себе си.

Отче! Дай на Твоя раб това, което не умея да искам.

Не дръзвам да прося нито кръст, нито утеха - само стоя пред Теб.

За Теб сърцето ми е открито.

Ти виждаш моите нужди, които самият аз не осъзнавам.

Виж и постъпи с мен според Твоята милост:

накажи ме, изцели ме, смири ме, въздигни ме.

Благоговея и безмълствувам пред Твоята свята воля

и пред Твоя непостижим за мене промисъл.

Готов съм на саможертва, предавам се всецяло на Теб.

Нямам друго желание, освен да върша Твоята света воля.

Научи ме да се моля.

Амин!




Няма коментари:

Публикуване на коментар