понеделник, 23 октомври 2017 г.

НЕДЕЛЯ ЧЕТВЪРТА / С4


Ден за похвала и прослава, ден за поклонение и благодарност 


НА ВЪЗКРЕСЕНИЕ ХРИСТОВО


Кондак 4


Като имаше в себе си буря от помисли на съмнение, Тома рече на учениците, които казаха, че са видели Господа: Ако не видя на ръцете Му белега от гвоздеите и не туря пръста си в раните от гвоздеите, и не туря ръката си в ребрата Му, няма да повярвам, но, като повярва, с веселие възгласи:
Христос възкръсна от мъртвите, като със смърт смъртта потъпка, и на тези, които са в гробовете, живот дарува.

Икос 4


Като чу Тома, че учениците са видели Господа, искаше да Го види с очите си и рече: “Не вярвам”. След осем дни дойде Иисус, влезе през заключени врата, застана посред учениците Си и каза на Тома: Дай си пръста тук и виж ръцете Ми; дай си ръката и тури в ребрата Ми; и не бъди невярващ, а вярващ. И отговори Тома, и рече:
Христос възкръсна, Ти си Господ мой;
Христос възкръсна, Ти си Бог мой;
Христос възкръсна и всички приехме живот и нетление;
Христос възкръсна и мъртвите станаха;
Христос възкръсна и ние се избавихме от осъждане и мъки;
Христос възкръсна и живот от гроба възсия за света, който пее:
Христос възкръсна от мъртвите, като със смърт смъртта потъпка, и на тези, които са в гробовете, живот дарува. 


НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА


Кондак 4 

Като имаше в себе си буря от помисли на съмнения, целомъдреният Иосиф се смути, като гледаше към Тебе небрачната и Те мислеше, Непорочна, че си бракоокрадена. Но като узна, че си заченала от Светия Дух, рече: Алилуия.

Икос 4


Чуха пастирите, как ангелите възпяват дохождането на Христа в плът, и като се затекоха като към пастир, виждат Го като непорочен Агнец, откърмен в утробата на Мария, която възпяха, и й рекоха:
Радвай се, Майко на Агнеца и Пастира; радвай се, дворе на словесните овци.
Радвай се, защитнице от невидимите врагове; радвай се Ти, Която отвори райските врати.
Радвай се, че небесните  се радват заедно със земните; радвай се, че земните ликуват заедно с небесните.
Радвай се, немлъкваща уста на апостолите; радвай се, непобедимо дръзновение на мъчениците.
Радвай се, твърда опоро на вярата; радвай се, светло познание на благодатта.
Радвай се Ти, чрез Която адът биде оголен; радвай се Ти, чрез Която се облякохме в слава.
Радвай се, Невесто Неневестна. 


НА АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ


Кондак 4


Бурята на житейското море съкрушава моя духовен кораб с вълните на светските грижи и мирът на бедната ми душа се смущава: и къде ще намеря тихо пристанище на спасение? Само на тебе след Бога възлагам надежда, пазителю мой Ангеле, в когото намерих премъдър кормчия в смущаващите ме мислени бури; и благодарно пея на моя Бог: Алилуия.

Икос 4


Като те чуват и виждат, Божествен Ангеле, моя крепък пазител, злобните поднебесни духове не смеят да се приближат към твоята пречиста светлост и да ми причиняват душегубни беди. Затова смирено те моля, не отстъпвай от мен заради моето невъздържание, но винаги ме запазвай от техните лукави примки и козни, който с умиление зова:
Радвай се, защото ме осеняваш и покриваш със силния покров на твоите криле; радвай се, защото винаги се опълчваш около мен с пламенен меч.
Радвай се, защото винаги ми съдействаш в борбата с княза на тъмнината; радвай се, защото винаги ми помагаш да побеждавам неговите лукави съжители.
Радвай се, защото прогонваш от мен душегубните демони като хищни птици; радвай се, защото ме вразумяваш да познавам бесовските козни като лукави лисици.
Радвай се, защото отблъскваш техните злохитри нападения над моя ум и сърце; радвай се, защото изтръгваш от сърцето ми техните рожби, гордостта и ненавистта.
Радвай се, защото прогонваш от моите мисли завистта и злопаметството; радвай се, защото ме подбуждаш да се ограждам с кръстното знамение за отблъскване на злите помисли.
Радвай се, защото ме укрепяваш без страх да настъпвам на аспида и василиск; радвай се, защото имаш непобедимо оръжие против всички мои врагове.
Радвай се, Ангеле Господен, незаспиващ пазителю мой.

Достойно е наистина да Те облажаваме, Богородице, Присноблажена, и Пренепорочна, и Майка на нашия Бог. По-почитана от Херувимите и несравнено по-славна от Серафимите, нетленно родила Бог Слово, Тебе, истинска Богородице, величаем.
Слава на Тебе, Христе Боже, упование наше, слава на Тебе
Слава на Отца, и Сина, и Светия Дух, и сега и винаги, и во веки веков. Амин.     
Господи, помилуй (3).
По молитвите на светите наши отци, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Амин.

Няма коментари:

Публикуване на коментар