понеделник, 2 октомври 2017 г.

Из псалмите моления




Призив


Кога викам, чуй ме, Боже на моята правда! В утеснение Ти ми даваше простор. Помилуй ме и чуй молитвата ми.4-1

Чуй, Господи, думите ми, разумей мислите ми.

Вслушай се в гласа на моите вопли, Царю мой и Боже мой! защото Тебе се моля.

Господи, чуй рано гласа ми, - на ранина ще застана пред Тебе и ще чакам, 5-3,4

Господ чу молбата ми, Господ ще приеме молитвата ми.6-10

Господи! Ти чуваш желанието на смирените; укрепи сърцето им; отвори ухото Си,9-38

Господи, Боже мой! на Тебе се уповавам, спаси ме от всички мои гонители и ме избави;

да не изтръгне врагът като лъв душата ми и да я не разкъса, кога няма избавител (нито спасител).

Стани, Господи, в гнева Си, дигни се против бесненията на враговете ми, пробуди се заради мене за в съда, който си заповядал, 7-3,7

Защо, Господи, стоиш далеч и криеш Себе Си в усилно време?9-22

Върху нечестивците ще излее Той като дъжд разпалени въглени, огън и жупел; и палещ вятър е техният дял от чашата,защото Господ е праведен, - обича правда; лицето Му гледа праведника.10-6,7

Спаси (ме), Господи, защото не остана праведен, защото няма верни между синовете човешки.11-1

Докога, Господи, ще ме забравяш докрай, докога ще скриваш лицето Си от мене?12-1

Милостно погледни, чуй ме, Господи, Боже мой! Просвети очите ми, за да не заспя сън смъртен;12-4

Към Тебе викам, защото Ти ще ме чуеш, Боже; приклони ухото Си към мене, чуй моите думи. 16-6

Чуй, Господи, правдата (ми), послушай вика ми, приеми молба от нелъжливи уста. 16-1

В утеснението си призовах Господа и към моя Бог извиках. И Той чу от Своя (свети) чертог гласа ми, и моят вик стигна до Неговия слух. 17-7



Издигни се, Господи, с Твоята сила; ние ще възпяваме и прославяме Твоята мощ..20-14

Боже мой, Боже мой! (чуй ме;) защо си ме оставил? Далеч са от спасението ми думите на моя вик.

Боже мой! викам денем - и Ти не чуваш, и нощем - и няма за мене мира. 21-1,3

Аз пък съм червей, а не човек, гавра за човеците и презрение у народа.

Всички, които ме виждат, ругаят ми се; клатейки глава, думат с уста:

"Той се уповаваше на Господа, нека Го избави, нека Го спаси, ако Му е угоден". 21-7,8,9


Към Тебе, Господи, въздигам душата си.

Боже мой, на Тебе се уповавам, да се не посрамя (навеки), да не тържествуват над мене враговете ми,

да се не посрамят и всички, които се надяват на Тебе; да се посрамят ония, които вършат беззаконие без причина.24-1,2

Чуй, Господи, гласа ми, с който викам; помилуй ме и послушай ме.

Сърцето ми повтаря Твоите думи: "търсете лицето Ми"; и аз ще търся лицето ти, Господи.

Не скривай от мене лицето Си; не отблъсквай в гняв Твоя раб. Ти беше мой помощник; не ме отхвърляй и не ме оставяй, Боже, Спасителю мой! 26-7,8,9,

Към Тебе, Господи, викам: твърдиня моя, не бъди безмълвен към мене, та да не би при Твоето безмълвие да се уподобя на слизащ в гроб.

Чуй гласа на моите молби, кога викам към Тебе, кога дигам ръце към светия Твой храм.

наклони ухо към мене, побързай да ме избавиш. Бъди ми каменна твърдиня, дом за прибежище, за да ме спасиш, 30-3

И сега какво да очаквам, Господи? надеждата ми е на Тебе.

Чуй, Господи, молитвата ми и дай ухо на моите вопли, не бъди безмълвен към моите сълзи, защото съм странник у Тебе и пришълец, както и всичките ми отци.38-8, 13

Както кошута жадува за водни потоци, тъй и душата ми, Боже, копнее за Тебе!

Душата ми жадува за Бога силний, живий: кога ще дойда и се явя пред лицето Божие!41-1,3

Чуй, Боже, молитвата ми и не се крий от моето моление;

3. послушай ме и чуй ме; стена в тъгата си и се смущавам 54-1


Възхвала



Тебе; ще пея Господу, Който ме е облагодетелствувал (и ще възпявам името на Господа Всевишни).12-6

Благословен Господ, защото Той чу гласа на молбите ми. 27-1,2,6

Благословен е Господ, задето яви към мене Своята чудна милост в укрепения град!

Обичайте Господа, всички Негови праведници; Господ пази верните и отплаща с излишък на ония, които постъпват горделиво. 29

Дерзайте, и да крепне сърцето ви; дерзайте всички, които се надявате на Господа! 30-23,24,25,

Веселете се в Господа и радвайте се, праведници; тържествувайте, всички прави по сърце.31-11

Радвайте се, праведници, в Господа: на праведници прилича да славословят.

Славете Господа с гусли, пейте Му с десетострунен псалтир;

пейте Му нова песен; пейте Му стройно, с възклицание,

защото словото на Господа е право, и всичките Му дела са верни. 31-1,2,3,4

Благословен Господ, Бог Израилев, от века и до века! Амин, амин! 40-14



Псалом 44

Началнику на хора. На свирало Шошан. Учение. От Кореевите синове. Песен на любовта.



Из сърцето ми се изля блага дума; аз говоря: моята песен е за Царя; езикът ми е перо на бързописец.

3. Ти си най-прекрасният от синовете човечески; благодат се изля от Твоите уста; затова Бог Те е благословил навеки.

4. Препаши на бедро меча Си, о Силний! Препаши се с Твоята слава и красота!

5. И в това Твое украшение побързай, седни в колесница заради истината, красотата и правдата, и Твоята десница ще Ти покаже чудни дела.

6. Остри са Твоите стрели (о Силний), народите ще паднат пред Тебе, - те са в сърцето на Царевите врагове.

7. Твоят престол, Боже, е вечен; жезълът на правотата е жезъл на Твоето царство.

8. Ти обикна правдата и намрази беззаконието, затова, Боже, Твоят Бог Те помаза с елей на радост повече от Твоите съучастници.

9. Всички Твои дрехи благоухаят на смирна, алой и касия; из чертози от слонова кост Те веселят.

10. Царски дъщери са между Твоите почетни; застана царица Теб отдясно в офирско злато.

11. Чуй, дъще, и виж, наклони ухо и забрави твоя народ и дома на баща си.

12. И силно ще пожелае Царят твоята красота, защото Той е твой Господ, и ти Му се поклони.

13. И дъщерята тирска с дарове и най-богатите от народа ще умоляват лицето Ти.

14. Всичката слава на царската дъщеря е вътре: нейната дреха е със злато везана;

15. в изпъстрена дреха я довеждат при Царя; след нея водят при Тебе девици, нейни дружки,

16. довеждат ги с веселие и ликуване, влизат в Царевия чертог.

17. Вместо Твоите бащи, ще бъдат Твоите синове; Ти ще ги туриш князе по цяла земя.

18. Ще направя да се помни Твоето име от рода в род; затова народите ще Те славят от века до века.


Аз пък съм в Божия дом като зеленееща се маслина, и се уповавам на милостта Божия навеки.

Вечно ще Те славя за това, що си сторил, и ще се уповавам на Твоето име, защото то е благо пред Твоите светии.51-10,11


Покайване




Господи, в яростта Си не ме изобличавай и в гнева Си не ме наказвай.

Помилуй ме, Господи, защото съм немощен; изцели ме, Господи, защото костите ми са потресени;

потресена ми е силно и душата; а Ти, Господи, докога?

Обърни се, Господи, избави душата ми, спаси ме поради милостта Си,8-3,4,5

Помилуй ме, Господи; погледни, как страдам от ония, които ме мразят, - Ти, Който ме издигаш от вратата на смъртта, за да възвестявам всичката Твоя хвала при портите на дъщерята Сионова: ще се радвам за спасението от Тебе.9-14,15.

Смъртни мъки са ме обхванали, и потоци от беззакония са ме заплашили,

вериги адови са ме стегнали, и мрежите на смъртта са ме оплели. 17-5,6

Кой ще съгледа своите грешки? От моите тайни грехове ме очисти, 18-13

Аз се разлях като вода; всичките ми кости се разглобиха; сърцето ми стана като восък, разтопи се в моята вътрешност.

Силата ми изсъхна като чиреп; езикът ми прилепна о небцето, и Ти ме сведе до смъртна пръст.

Защото псета ме окръжиха, сбирщина злосторници ме обиколи, пробиха ми ръце и нозе. 21-15,16,17,

Греховете на младостта ми и престъпленията ми не си спомняй; по милостта Си спомни си за мене, по Твоята благост, Господи!

Заради твоето име, Господи, прости греха ми, защото е голям.

Милостно погледни към мене и ме помилуй, защото съм самотен и угнетен.

Погледни моето страдание и моето безсилие и прости всичките ми грехове. 24-7,11,16,18

Изнури се от скръб животът ми, и годините ми - от въздишки; от моите грехове изнемощя силата ми, и костите ми изсъхнаха.30-11

Господи, в яростта Си не ме изобличавай и в гнева Си не ме наказвай,

3. защото Твоите стрели се забиха в мене, и Твоята ръка тежи върху ми.

4. Няма здраво място в плътта ми от Твоя гняв; няма мира в моите кости от греховете ми;

5. защото беззаконията ми превишиха главата ми, като тежко бреме ме притиснаха,

6. смърдят и гноясват моите рани поради безумието ми.

7. Аз се прегърбих и съвсем се наведох, цял ден ходя натъжен;

8. защото чреслата ми са цели възпалени, и няма здраво място в плътта ми.

9. Изнемощях и извънмерно съм съкрушен; викам от мъките на сърцето си.

10. Господи, пред Тебе са всичките ми желания, и моята въздишка не е скрита от Тебе.

11. Сърцето ми трепери; моите сили ме напуснаха, и светлината на очите ми, - и нея няма у мене.

12. Моите приятели и моите искрени отстъпиха от раните ми, и ближните ми стоят надалеч.

13. А които търсят душата ми, турят мрежи, и които ми желаят зло, говорят за моето загиване и всеки ден козни кроят;

14. аз пък като глух не чувам и съм като ням, който не отваря устата си;

15. и станах като човек, който не чува и няма в устата си отговор,

16. защото на Тебе, Господи, се уповавам; Ти ще чуеш, Господи, Боже мой.

17. И аз рекох: да не възтържествуват над мене (моите врагове); когато се колебае ногата ми, те се големеят над мене.

18. Близко съм да падна, и скръбта ми е винаги пред мене.

19. Беззаконието си съзнавам, съкрушавам се заради греха си.

20. А моите врагове живеят и крепнат, и ония, които ме ненавиждат без вина, се умножават;

21. и които ми връщат зло за добро, враждуват против мене, задето следвам доброто.

22.Не ме оставяй, Господи, Боже мой, не се отдалечавай от мене;

23.побързай ми на помощ, Господи, Спасителю мой! 37-1, 23

Избави ме от всичките ми беззакония, не ме предавай на безумния за охулване

защото злини безбройни са ме окръжили; постигнаха ме беззаконията ми, та дори да виждам не мога; те са повече от космите на главата ми; моето сърце ме остави. 39-13,14

Благоволи, Господи, да ме избавиш; Господи, побързай ми на помощ.


Псалом 50

Началнику на хора. Псалом Давидов, 2. когато идва при него пророк Натан, след като Давид беше влязъл при Вирсавия.



Помилуй ме, Боже, по голямата Си милост, и по многото Си щедрости изглади беззаконията ми.

4. Много пъти ме умий от моето беззаконие и очисти ме от моя грях,

5. защото беззаконията си съзнавам, и моят грях е винаги пред мене.

6. Пред Тебе, пред Тебе едничкия съгреших и лошо пред Твоите очи извърших; тъй че Ти си прав в Твоята присъда и чист в Твоя съд.

7. Ето, в беззаконие съм заченат, и в грях ме роди майка ми.

8. Ето, Ти обикна истината в сърцето, и вътре в мене ми яви мъдростта (Си).

9. Поръси ме с исоп, и ще бъда чист; умий ме, и ще бъда по-бял от сняг.

10. Дай ми да чуя радост и веселие, и ще се зарадват костите, от Тебе съкрушени.

11. Отвърни лицето Си от греховете ми и изглади всичките ми беззакония.

12. Сърце чисто създай в мене, Боже, и правия дух обнови вътре в мене.

13. Не ме отхвърляй от лицето Си и Светия Твой Дух не отнимай от мене.

14. Върни ми радостта на Твоето спасение и с властния Дух ме утвърди.

15. Беззаконните ще науча на Твоите пътища, и нечестивите към Тебе ще се обърнат.

16. Избави ме от кръвнина, Боже, Боже на моето спасение, и езикът ми ще възхвали Твоята правда.

17. Господи, отвори устните ми, и устата ми ще възвестят Твоята хвала;

18. защото, да би искал жертва, аз бих Ти дал; но към всесъжения не благоволиш.

19. Жертва Богу е дух съкрушен; сърце съкрушено и смирено Ти, Боже, не ще презреш.

20. Стори добро (Господи) на Сион по Твоето благоволение; въздигни стените иерусалимски;

21. тогава ще Ти бъдат угодни жертви на правдата, възношение и всесъжение; тогава на Твоя олтар ще възложат телци.


Защита


Но Ти, Господи, си щит пред мене, моя слава, и Ти въздигаш главата ми.

Стани, Господи! спаси ме, Боже мой! защото Ти удряш по лицето всички мои врагове и трошиш зъбите на нечестивите.3-3,7

Заради страданията на сиромасите и охканията на бедните ще се дигна сега, казва Господ, ще туря в безопасност оногова, когото искат да уловят.

Думите на Господа са думи чисти, сребро, очистено от пръст в горнило, седем пъти претопено.

Аз пък се уповавам на Твоята милост; сърцето ми ще се зарадва за спасението от Пази ме, Боже, защото на Тебе се уповавам.15-1

Яви чудната Си милост, Ти, Който надяващите се (Тебе) спасяваш от ония, които се противят на Твоята десница;

пази ме като зеница на око; скрий ме в сянката на Твоите крила

от лицето на нечестивците, които ме нападат, - от враговете на душата ми, които ме окръжават: 16-7,8,9

Стани, Господи, предупреди ги, повали ги. Избави с меча Си душата ми от нечестивеца; 16-13

Господ е моя твърдиня и мое прибежище, мой Избавител, мой Бог, моя скала; Нему се уповавам; Той е мой щит, рог на спасението ми и мое убежище.

Ще призова достойния за поклонение Господ и ще се избавя от враговете си. 17-3,4

В деня на моето нещастие те се дигнаха против мене, ала Господ беше моя опора.17-19

Бог, Който мъсти за мене, Който ми покорява народите

и Който ме избавя от враговете ми! Ти ме възвиси над ония, които въстанаха против мене, и ме отърва от жесток човек. 18-48,49

Сега познах, че Господ спасява Своя помазаник, отговаря му от светите Си небеса с мощта на Своята спасяваща десница. 19-7

Но Ти, Господи, не се отдалечавай от мене; Сило моя! побързай ми на помощ;

избави от меч живота ми, и от псета - самотната ми душа;

спаси ме от устата на лъва, и от рогата на еднорогите, като чуеш, избави ме21--21,22,23.

Запази душата ми и ме избави, та да се не посрамя, задето се на Тебе уповавам. 24-20

Чуй, Господи, и помилуй ме; Господи, бъди ми помощник!" 29-11

На Тебе, Господи, се уповавам, да се не посрамя навеки; по Твоята правда избави ме; 30-1

Помилуй ме, Господи, защото съм в утеснение; от скръб се помрачи окото ми, душата ми и утробата ми. 30-1

Господи, да се не посрамя, задето викам към Тебе; а нечестивите да се посрамят и да млъкнат в ада.

Да онемеят лъжливи уста, които говорят зло против праведника с гордост и презрение. 30-18,19

Ангелът на Господа застава около ония, които Му се боят, и ги избавя. 33-8

Застъпи се, Господи, в тъжбата с ония, които ме съдят, и обори борещите се с мене;

2. вземи щит и броня и дигни се мен на помощ;

3. извади меч и пресечи пътя на гонителите ми; кажи на душата ми: Аз съм твое спасение!

4. В стид и срам да потънат, които търсят душата ми; да се върнат назад и покрият с безчестие, които ми мислят зло;

5. да бъдат те като прах пред лицето на вятъра, и Ангел Господен да ги прогонва;

6. да бъде пътят им тъмен и плъзгав, и Ангел Господен да ги преследва,

7. защото без вина скриха за мене мрежата си, без вина изкопаха яма за душата ми.

8. Да дойде върху него неочаквана пагуба, и мрежата му, която е скрил за мене, да улови самия него; да падне в нея и да загине.

9. А моята душа ще се радва в Господа, ще се весели за спасението от Него.

10. Всичките ми кости ще кажат: Господи, кой е подобен Тебе, Който избавяш слаб от силен, беден и сиромах от грабителя му? 34-1 до 10

за да не тържествуват над мене ония, които враждуват неправедно против мене, и да си не смигват с очи ония, които ме мразят без вина;34-19

А Ти, Господи, помилуй ме, изправи ме, и аз ще им въздам.

По това ще узная, че Ти благоволиш към мене, ако моят враг не възтържествува над мене, 40-11,12

Съди ме, Боже, и застъпи се в тъжбата ми с тоя недобър народ. Избави ме от лукав и несправедлив човек,

защото Ти си Бог на моята сила. Защо си ме отхвърлил? Защо ходя натъжен от обидите на врага? 42-1,3

Дигни се нам на помощ, и ни избави поради Твоята милост.43-27

Ти, Боже, ще ги свалиш в гибелния ров: кръвници и коварници не ще поживеят ни половина от дните си. Аз пък на Тебе (Господи) се уповавам.54-24












Няма коментари:

Публикуване на коментар