понеделник, 23 октомври 2017 г.

НЕДЕЛЯ ВТОРА



Ден за похвала и прослава, ден за поклонение и благодарност 

НА ВЪЗКРЕСЕНИЕ ХРИСТОВО


Кондак 2

Като видяха Мария Магдалина, Мария Иаковова и Саломия юноша в гроба Иисусов, облечен в бяла дреха и седнал отдясно, се ужасиха. А той им рече: “Иисуса Разпнатия ли търсите? Няма Го тук, но възкръсна, както бе казал. Дойдете, вижте мястото, където лежа Господ, и скоро идете и кажете на учениците Му:
“Христос възкръсна от мъртвите, като със смърт смъртта потъпка, и на тези, които са в гробовете, живот дарува”.

Икос 2

Като искаха да разберат непостижимото, Петър и другият ученик се затекоха към гроба и като влязоха вътре, видяха, че само повивките стоят, а кърпата, която бе на главата Му, не стоеше при тях, а свита отделно. Тогава повярваха и възгласиха с веселие:
Христос възкръсна и цялото творение се радва;
Христос възкръсна, да се веселят небесата;
Христос възкръсна и ликуват с нас Ангелите;
Христос възкръсна и преизподнята се просвети;
Христос възкръсна, възпейте, праведни души, от ада избавени;
Христос възкръсна, да възкликнем с веселие, спасени от смърт, пей на Господа, цяла земьо:
Христос възкръсна от мъртвите, като със смърт смъртта потъпка, и на тези, които са в гробовете, живот дарува. 

НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА


Кондак 2

Светата, виждайки себе си чиста, с дръзновение казва на Гавриила: “Пречудното в твоите думи се показва на душата ми трудно за приемане, защото, как при безсеменно зачатие говориш за рождение, като казваш: Алилуия”.

Икос 2

Като искаше да разбере недостижимото за разума, Дева извика към Божия  служител: Кажи ми, как е възможно да се роди Син из чиста утроба? А той със страх се обърна и й каза така:
Радвай се, Таиннице на неизказания Божи промисъл; радвай се, тиха вяра на молещите се.
Радвай се, начало на Христовите чудеса; радвай се, основа на повелите Му.
Радвай се, стълбо небесна, по която слезе Бог; радвай се, мосте, който превеждаш човеците от земята на небето.
Радвай се, преславно чудо за ангелите; радвай се, крайно плачевно поражение на демоните.
Радвай се Ти, Която неизказано роди Светлината; радвай се ти, която не научи никога, как стана това.
Радвай се Ти, Която превъзхождаш по разум премъдрите; радвай се ти, която озаряваш ума на верните.
Радвай се, Невесто Неневестна.


НА АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ

Кондак 2

Човеколюбивият Господ, като видял, че след прегрешението на нашия праотец Адам всички човеци лесно се скланят към греха, по Своята неизказана милост изпратил свети Ангели по цялата земя и на всеки човек поставил пазител. Изпълнявайки повелението на своя Владика, светите Ангели винаги са готови да помагат на нас, които богоугодно пеем: Алилуия.

Икос 2

Изпроси свише просвещение на моя разум, свети Ангеле, за да мога да позная каква е Божията воля, блага, угодна и съвършена, и насочи сърцето ми, за да я изпълнявам с усърдие, а теб, моя пазител, непрестанно да възхвалявам така:
Радвай се, защото възпламеняваш сърцето ми с любов към Бога, моя Създател; радвай се, защото ме подбуждаш всеки ден и час да Му принасям молитви, молби и благодарения.
Радвай се, защото като верен страж ограждаш със страх Господен моя дом; радвай се, защото устремяваш всичките ми помисли към разпънатия за греховете на света Спасител.
Радвай се, защото запечатваш в паметта ми Неговите страдания и кръстна смърт; радвай се, защото чрез спомена за Господните страдания ме учиш да се пазя от грехове.
Радвай се, защото ме наставляваш да прося благодатно осеняване свише от Светия Дух; радвай се, защото ме уверяваш, че Той, Утешителят, поглежда милостиво само на кротките и смирените.
Радвай се, защото навсякъде ме ограждаш с мисълта за Божието всеприсъствие; радвай се, защото представяш пред умните ми очи Неговото всезнание.
Радвай се, защото утешаваш сърцето ми с Неговото милосърдие към каещите се грешници; радвай се, защото вразумяваш душата ми с Неговото правосъдие към ожесточените и неразкаяните.
Радвай се, Ангеле Господен, незаспиващ пазителю мой.


 Достойно е наистина да Те облажаваме, Богородице, Присноблажена, и Пренепорочна, и Майка на нашия Бог. По-почитана от Херувимите и несравнено по-славна от Серафимите, нетленно родила Бог Слово, Тебе, истинска Богородице, величаем.
Слава на Тебе, Христе Боже, упование наше, слава на Тебе
Слава на Отца, и Сина, и Светия Дух, и сега и винаги, и во веки веков. Амин.
Господи, помилуй (3).
По молитвите на светите наши отци, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Амин.


Няма коментари:

Публикуване на коментар