понеделник, 23 октомври 2017 г.

НЕДЕЛЯ ТРЕТА



Ден за похвала и прослава, ден за поклонение и благодарност


НА ВЪЗКРЕСЕНИЕ ХРИСТОВО


Кондак 3


Със сила свише облече Господ Своите ученици след Възкресението. А те отидоха в Галилея, на планината, дето им бе заповядал Иисус, и като дойдоха, им рече: “Даде Ми се всяка власт на небето и на земята. И тъй, идете, научете всички народи, като ги кръщавате в името на Отца и Сина и Светия Дух, и като ги учите да пазят всичко, що съм ви заповядал.” А те Му се поклониха и възгласиха:
Христос възкръсна от мъртвите, като със смърт смъртта потъпка, и на тези, които са в гробовете, живот дарува.

Икос 3


Изпълнена с любов към Учителя, Мария Магдалина стоеше отвън пред гроба и плачеше, и като видя Възкръсналия от мъртвите, помисли, че е градинарят и Го попита: “Ако си Го ти изнесъл, кажи ми, де си Го турил, и аз ще Го взема”. Но най-неочаквано, като чу: “Мария, възлизам при Моя Отец и при вашия Отец, и при Моя Бог и вашия Бог”, дойде при учениците и рече:
Христос възкръсна и жилото на греха се притъпи;
Христос възкръсна и светът се спаси от греховния потоп;
Христос възкръсна и ние се избавихме от игото на врага;
Христос възкръсна и дяволската прелест се съкруши;
Христос възкръсна и ръкописанието на нашите грехове се изглади;
Христос възкръсна и цялото творение се обнови и зовеше:
Христос възкръсна от мъртвите, като със смърт смъртта потъпка, и на тези, които са в гробовете, живот дарува.

НА ПРЕСВЕТА БОГОРОДИЦА


Кондак 3


Силата на Всевишния осени тогава Неизкусобрачната да зачене, и благоплодна утроба показа като приятна нива на всички, които желаят да пожънат спасение, като пеят: Алилуия.

Икос 3


Като прие в утробата си Бога, Дева бързо отиде при Елисавета, чийто младенец, щом позна Нейния поздрав, се радваше и с играене, и с песни, викаше към Богородица:
Радвай се, клонче на неувяхващата младочка; радвай се, придобивко на безсмъртния плод.
Радвай се Ти, Която отглеждаш Човеколюбеца земеделец; радвай се Ти, Която роди Насадителя на живота ни.
Радвай се, ниво, която раждаш изобилни щедрости; радвай се, трапезо, която носиш обилно очищение.
Радвай се, защото Ти правиш да разцъфти раят на сладостите; радвай се, защото Ти приготвяш пристанище за душите.
Радвай се, приятно молитвено кадило; радвай се, очищение на целия свят.
Радвай се, Божие благоволение към смъртните; радвай се дръзновение на смъртните към Бога.
Радвай се, Невесто Неневестна.

НА АНГЕЛА ПАЗИТЕЛ


Кондак 3


Силата на Божествената благодат ми изпроси, Ангеле Пазителю мой, за да вървя неотклонно и безпрепятствено по спасителния път на Христовите заповеди, и със сърце и уста непрестанно да славя всесветото име на нашия Бог и да Му пея: Алилуия.

Икос 3


Имам те, богоизбран покровителю мой, като светла зора, просвещаваща тъмнината на моята душа и прогонваща мрака на моето сърдечно неведение: затова, припадайки с умиление, те моля да се очистят и всички мои сетива, помрачени от страстите, за да не блуждая в греховната тъмнина. А твоята пречудна светлост възпявам така:
Радвай се, звезда на Незалязващата Светлина, изгряла в мен от Трисиянното Божество и винаги озаряваща ме; радвай се, пресветъл лъч, озаряващ сърдечните ми очи, помрачени от грехове.
Радвай се, защото се стремиш да насочиш в пътя на истината заблудения в тъмата на беззаконията; радвай се, защото ми представяш Господните заповеди като огледало за целия ми живот.
Радвай се, защото ми поставяш Божия закон като светилник за нозете ми и светлина за пътеката ми; радвай се, защото ме поучаваш да слушам сладките слова на Христовото Евангелие.
Радвай се, защото ме наставляваш несъмнено да вярвам в учението на моя Божествен Учител и Господ; радвай се, защото ме укрепяваш в послушание към уставите на светата Църква.
Радвай се, защото ме учиш да се покорявам на правилата и преданията на светите апостоли и отци; радвай се, защото ме утвърждаваш в изповядването на светата и православна вяра.
Радвай се, защото ме убеждаваш да бъда готов и на смърт за това изповядване; радвай се, защото ми забраняваш да общувам с еретиците и отстъпниците от истинната Църква.
Радвай се, Ангеле Господен, незаспиващ пазителю мой.


Достойно е наистина да Те облажаваме, Богородице, Присноблажена, и Пренепорочна, и Майка на нашия Бог. По-почитана от Херувимите и несравнено по-славна от Серафимите, нетленно родила Бог Слово, Тебе, истинска Богородице, величаем.
Слава на Тебе, Христе Боже, упование наше, слава на Тебе
Слава на Отца, и Сина, и Светия Дух, и сега и винаги, и во веки веков. Амин.        

Господи, помилуй (3).
По молитвите на светите наши отци, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Амин.

Няма коментари:

Публикуване на коментар