петък, 20 октомври 2017 г.

Кратък псалтирски чин




Псалом 12
Началнику на хора. Псалом Давидов.

Докога, Господи, ще ме забравяш докрай, докога ще скриваш лицето Си от мене?
3. Докога ще измислям кроежи в душата си, и ще скърбя в сърцето си денем (и нощем)? Докога врагът ми ще се издига над мене?
4. Милостно погледни, чуй ме, Господи, Боже мой! Просвети очите ми, за да не заспя сън смъртен;
5. да не каже врагът ми: "надвих му". Да се не зарадват гонителите ми, ако се поклатя.
6. Аз пък се уповавам на Твоята милост; сърцето ми ще се зарадва за спасението от Тебе; ще пея Господу, Който ме е облагодетелствувал (и ще възпявам името на Господа Всевишни).


Псалом 19

Началнику на хора. Псалом Давидов.
Да те чуе Господ в скръбен ден, да те защити името на Бога Иаковов.
3. Да ти прати помощ от светилището и от Сион да те подкрепи.
4. Да си спомни всички твои жертвени приноси и твоето всесъжение да направи тучно.
5. Да ти даде (Господ), каквото ти сърце желае, и всички твои намерения да изпълни.
6. Ще се зарадваме за твоето спасение и в името на нашия Бог ще издигнем знаме. Да изпълни Господ всички твои молби.
7. Сега познах, че Господ спасява Своя помазаник, отговаря му от светите Си небеса с мощта на Своята спасяваща десница.
8. Едни - с колесници, други - с коне, а ние с името на Господа, нашия Бог, се хвалим;
9. те се поколебаха и паднаха, а ние станахме и стоим прави.
10. Господи, спаси царя и чуй ни, когато викаме (към Тебе)!



Псалтирска молитва 

Помилуй ме, Господи,  изцели ме, Господи, защото костите ми са потресени;
От моите тайни грехове ме очисти,
Яви ни светлината на лицето Си, Господи!
Боже, Твоят път е свет. Кой Бог е тъй велик, както Бог (наш)!
Утвърди крачките ми по Твоите пътища, да се не поклатят стъпките ми
Защото не завинаги ще бъде забравен сиромахът, и надеждата на бедните не докрай ще загине.
Господ е моя твърдиня и мое прибежище, мой Избавител, мой Бог, моя скала; Нему се уповавам; Той е мой щит, рог на спасението ми и мое убежище. 

Избави ме, Господи, от зъл човек, запази ме от потисник: седи в засада зад двора; в скришни места убива невинния; очите му дебнат сиромаха;
причаква на скришно място като лъв в леговище; причаква в засада, за да хване сиромаха; хваща сиромаха и го увлича в мрежите си;
Запази ме, Господи, от ръцете на нечестивеца
от гласа на неприятеля, от притеснението на нечестивеца, защото хвърлят върху ми беззаконие и с гняв враждуват против мене.


Но Ти, Господи, си щит пред мене, моя слава, и Ти въздигаш главата ми.
Стани, Господи! спаси ме, Боже мой! защото Ти удряш по лицето всички мои врагове и трошиш зъбите на нечестивите.
Страшен си Ти, Боже, в Твоето светилище. Бог Израилев - Той дава сила и крепост на (Своя) народ. Благословен Бог!
Да си идат в ада нечестивците
Подобни тям ще бъдат ония, които ги правят, и всеки, който се тям надява.

Земята даде своя плод; да ни благослови Бог, нашият Бог.
Тъй благостта и милостта (Ти) да ме придружават през всички дни на живота ми, и аз ще пребъдвам в дома Господен много дни.
Беззаконните ще науча на Твоите пътища, и нечестивите към Тебе ще се обърнат.

И ще се възрадват всички, които се на Тебе уповават, ще ликуват вечно, и Ти ще ги закриляш; и ще се хвалят с Тебе ония, които обичат Твоето име.

Бог е съдия праведен (крепък и дълготърпелив,) и Бог, Който всеки ден строго изисква;
"Ще те вразумя - казва Бог, - ще ти насоча пътя, по който да вървиш; ще те ръководя, Моето око е над тебе." 
Син Мой си Ти; Аз днес Те родих *; искай от Мене, и ще Ти дам народите за Твое наследие, и всичко до край-земя - за Твое владение.
и ще влезе Царят на славата!
Кой е тоя Цар на славата? - Господ на силите, Той е Цар на славата.
Издигни се, Господи, с Твоята сила; ние ще възпяваме и прославяме Твоята мощ.

Благославяйте Господа, (всички) Ангели Негови, крепки по сила, които изпълнявате Неговата дума, като слушате гласа на словото Му;
благославяйте Господа, всички Негови воинства, Негови служители, които изпълнявате волята Му;
благославяйте Господа, всички Негови дела, по всички места на Неговото владичество. Благославяй, душо моя, Господа!
Благословен Бог, Който не отхвърли молитвата ми и не отвърна от мене милостта Си!
От Господа е спасението. Върху Твоя народ е Твоето благословение.


Няма коментари:

Публикуване на коментар