вторник, 17 октомври 2017 г.

За изправяне от недостатъци

По молитвите на светите наши отци, Господи Иисусе Христе, Боже наш, помилуй нас. Амин. 

Царю небесни, Утешителю, Душе на истината, Който си навсякъде и всичко изпълваш, съкровище на благата и подателю на живота! Дойди и се всели в нас, очисти ни от всяка сквернота и спаси, Благий, душите ни. 


Свети Боже, свети Крепки, свети Безсмъртни, помилуй ни (3 пъти). 


Слава на Отца и Сина и Светия Дух, сега и всякога, и во веки веков. Амин. 


Пресвета Троице, помилуй ни; Господи, очисти греховете ни; Владико, прости беззаконията ни; Светий, посети и изцери немощите ни, заради Твоето име. 

Господи, помилуй (3 пъти). 

Слава на Отца и Сина и Светия Дух, сега и всякога, и во веки веков. Амин. 


Отче наш, Който си на небесата! Да се свети Твоето име; да дойде Твоето царство; да бъде Твоята воля, както на небето, тъй и на земята; насъщния ни хляб дай ни днес; и прости нам дълговете ни, както и ние прощаваме на длъжниците си, и не въведи нас в изкушение, но избави ни от лукавия. Амин. 


Тропари, гл. 6

 Помилуй ни, Господи, помилуй ни! Не намирайки никакво оправдание, ние грешните, като на Владика, Ти принасяме тая молитва: помилуй ни! 

Слава на Отца и Сина и Светия Дух. 

Господи, честното тържество на Твоя пророк (Иоан) показва Църквата като небе; ангелите тържествуват заедно с човеците. По неговите молитви, Христе Боже, насочи към мир нашия живот, за да Ти пеем: алилуия! 


И сега, и винаги, и во веки веков. Амин. 


Голямо множество са моите прегрешения, Богородице; към Тебе прибегнах, Чиста, да търся спасение. Посети, едничка благословена, моята немощна душа и моли Твоя Син и наш Бог да ми прости тежките грехове, които извърших. 


Господи, помилуй (40 пъти). 


След това се чете следната Молитва към Пресветата Живоначална Троица 


Всесвета Троице, Боже и Създателю на целия свят, побързай и насочи сърцето ми да започне с размисъл и да завърши с добри дела тия боговдъхновени книги, които Светият Дух е изрекъл чрез устата на Давид, и които аз, недостойният, искам сега да чета. Но като съзнавам своето невежество, падам пред Тебе, моля Те и прося Твоята помощ: Господи, насочи ума и утвърди сърцето ми така, че когато ще говорят устните ми, да не се отегчавам, но да изпитвам радост при разбирането на онова, което ще говоря, и да се подготвя за вършене на добрите дела, за които ще науча, и за които ще чета, та просветен чрез добри дела, в съдния ден да бъда участник с всички Твои избраници, които ще застанат от дясната Ти страна. 

А сега, Владико, благослови да започна със сърдечна въздишка и да възпея с език, казвайки така:

 Дойдете да се поклоним на Царя, нашия Бог. 

Дойдете да се поклоним и паднем пред Христа Царя, нашия Бог. 

Дойдете да се поклоним и паднем пред Самия Христос, нашия Цар и Бог.


Приеми Господи молитвата ми, която отправям от все сърце, за да просветиш  самият Ти  ума и сърцето на мене грешният; Приеми тази  молитва от любов, която излиза от дъното на сърцето ми, и изпълни желанието на сърцето ми, та скоро да  кажа, виждайки промяната в онова, за което се моля: това е благоволението и дело на десницата на Всевишният. Амин.


Псалом 54

Началнику на хора. На струнни свирала. Учение Давидово.

Чуй, Боже, молитвата ми и не се крий от моето моление;
3. послушай ме и чуй ме; стена в тъгата си и се смущавам
4. от гласа на неприятеля, от притеснението на нечестивеца, защото хвърлят върху ми беззаконие и с гняв враждуват против мене.
5. Сърцето ми трепери в мене, и смъртни ужаси ме нападнаха;
6. страх и трепет ме връхлетя, и ужас ме обвзе.
7. И аз рекох: кой би ми дал криле гълъбови? Аз бих отлетял и бих се успокоил,
8. далеч бих се отстранил и бих останал в пустинята;
9. побързал бих да се скрия от вятъра и бурята.
10. Разстрой, Господи, и раздели техните езици, защото виждам насилие и разпри в града:
11. денем и нощем обикалят по стените му; злодейства и неволя всред него;
12. всред него е пагуба; измама и коварство не напущат улиците му;
13. защото, да би ме враг хулил, - това бих понесъл; да би ми се противник големеел, - от него бих се скрил;
14. но това си ти, който беше за мене същото, каквото аз, - мой приятел и мой близък,
15. с когото сме имали искрени разговори и сме ходили заедно в Божия дом!
16. Да ги сполети смърт; да слязат живи в ада, защото злодейството е сред тях, в техните жилища.
17. Аз пък ще викна към Бога, и Господ ще ме спаси.
18. Вечер и сутрин и на пладне ще моля и ще викам, и Той ще чуе гласа ми,
19. ще избави в мир душата ми от ония, които въстават против мене, защото много ги имам;
20. Бог ще чуе и отвека Живеещият ще ги смири, защото в тях промяна няма; те се не боят от Бога,
21. простряха ръце върху ония, които живееха в мир с тях, нарушиха своя съюз;
22. устата им по-меки от масло, а в сърцето им вражда; думите им по-нежни от елей, но те са голи мечове.
23. Възложи на Господа грижите си, и Той ще те подкрепи. Той никога не ще допусне праведник да се поклати.
24. Ти, Боже, ще ги свалиш в гибелния ров: кръвници и коварници не ще поживеят ни половина от дните си. Аз пък на Тебе (Господи) се уповавам.


Псалом 23

Псалом Давидов. (В първия ден на седмицата.)


Господня е земята и онова, що я изпълня, вселената и всичко, що живее в нея,
2. защото Той я основа върху морета, и върху реки я утвърди.
3. Кой ще възлезе на планината Господня, или кой ще застане на Неговото свето място?
4. Оня, чиито ръце са невинни и сърцето чисто, който не се е клел в душата си напразно и не е споменавал лъжливо името Господне (пред ближния си), -
5. той ще получи благословение от Господа и милост от Бога, своя Спасител.
6. Такъв е родът на ония, които Го търсят, които търсят Твоето лице, Боже Иаковов!
7. Подигнете, порти, горнището си, подигнете се, вечни порти, и ще влезе Царят на славата!
8. Кой е тоя Цар на славата? - Крепкият и силният Господ, силният на война Господ.
9. Подигнете, порти, горнището си, подигнете се, вечни порти, и ще влезе Царят на славата!
10. Кой е тоя Цар на славата? - Господ на силите, Той е Цар на славата.



Псалом 7

Плачевна песен, която Давид изпя Господу по делото на Хуса, от Вениаминово коляно.


Господи, Боже мой! на Тебе се уповавам, спаси ме от всички мои гонители и ме избави;
3. да не изтръгне врагът като лъв душата ми и да я не разкъса, кога няма избавител (нито спасител).
4. Господи, Боже мой! ако аз съм направил нещо, ако има неправда в ръцете ми,
5. ако съм отплащал със зло ономува, който е бил в мир с мене, аз, който съм избавял дори оногова, който без причина ми е станал враг, -
6. нека врагът погне душата ми и я настигне, нека стъпче в земята живота ми, и славата ми да хвърли в праха.
7. Стани, Господи, в гнева Си, дигни се против бесненията на враговете ми, пробуди се заради мене за в съда, който си заповядал, -
8. множество народи ще застанат около Тебе; издигни се високо над тях.
9. Господ ще съди народите. Съди ме, Господи, по правдата ми и по непорочността, що е в мене.
10. Да престане злобата на нечестивите, а праведника подкрепи, защото Ти изпитваш сърца и утроби, праведний Боже!
11. Моят щит е в Бога, Който спасява правите по сърце.
12. Бог е съдия праведен (крепък и дълготърпелив,) и Бог, Който всеки ден строго изисква;
13. ако някой не се обръща, Той изостря меча Си, изопва лъка Си и го насочва,
14. приготвя за него смъртоносни оръдия, прави стрелите Си палещи.
15. Ето, нечестивият зачена неправда, носи злоба и роди си лъжа.
16. Ров изрови, изкопа го дълбоко и падна в ямата, която приготви;
17. злобата му ще се обърне върху неговата глава, и злодейството му ще падне върху темето му,
18. Ще славя Господа по Неговата правда и ще възпявам името на Господа Всевишни.




Слава на Отца и Сина и Светия Дух, сега и всякога, и во веки веков. Амин.

Алилуия, Алилуия, Алилуия, слава Тебе Боже (3 пъти).
Господи, помилуй (3 пъти)




Приеми Господи молитвата ми, която отправям от все сърце, за да просветиш  самият Ти  ума и сърцето на мене грешният; Приеми тази  молитва от любов, която излиза от дъното на сърцето ми, и изпълни желанието на сърцето ми, та скоро да  кажа, виждайки промяната в онова, за което се моля: това е благоволението и дело на десницата на Всевишният. Амин.
След това казваме:

“Слава на Отца и Сина и Светия Дух, сега и всякога и во веки веков. Амин.”


Псалом 10

Началнику на хора. Псалом Давидов.


На Господа се уповавам; как тогава казвате на душата ми: "отлети на вашата планина като птица"?
2. Защото ето, нечестивците изопнаха лък, туриха стрелата си на тетивата, за да стрелят в тъмно върху правите по сърце.
3. Когато са разрушени основите, какво ще стори праведникът?
4. Господ е в светия Свой храм, Господ има престола Си на небесата; очите Му гледат (към бедния); веждите Му изпитват човешките синове.
5. Господ изпитва праведния, а душата Му мрази нечестивеца и насилника.
6. Върху нечестивците ще излее Той като дъжд разпалени въглени, огън и жупел; и палещ вятър е техният дял от чашата,
7. защото Господ е праведен, - обича правда; лицето Му гледа праведника.


Псалом 76

Началнику на хора Идитумов. Псалом Асафов.


Гласът ми е към Бога, и ще викам; гласът ми е към Бога, и Той ще ме чуе.
3. В деня на скръбта си търся Господа; ръката ми нощем е простряна и се не уморява; душата ми се отказва от утеха.
4. Спомням си за Бога и треперя; помислям, и духът ми изнемогва.
5. Ти ми не даваш да затворя очи; потресен съм и не мога да говоря.
6. Размислям за стародавни дни, за годините на минали векове;
7. припомням си моите песни нощем, беседвам със сърцето си, и духът ми изпитва:
8. нима Господ завинаги е отхвърлил и не ще вече да благоволи?
9. нима завинаги е престанала Неговата милост, и Неговото слово се пресекло от рода в род?
10. нима Бог е забравил да милува? нима в гнева Си Той е затворил Своите щедрости?
11. И си казах: ето моята тъга - десницата на Всевишния се е изменила.
12. Ще си спомням за делата на Господа; ще си спомням за Твоите древни чудеса;
13. ще вниквам във всички Твои дела и ще размислям за Твоите велики деяния.
14. Боже, Твоят път е свет. Кой Бог е тъй велик, както Бог (наш)!
15. Ти си Бог, Който прави чудеса; Ти яви Своята мощ посред народите;
16. Ти избави с мишцата Си Твоя народ, синовете на Иакова и на Иосифа.
17. Видяха Те, Боже, водите, видяха Те водите и се уплашиха, и бездните затрепериха.
18. Облаците изливаха вода, черните облаци издаваха гръм, и Твоите стрели летяха.
19. Гласът на Твоя гръм се носеше в небесния кръг; светкавици осветяваха вселената; земята трепереше и се тресеше.
20. Твоят път в морето, Твоите пътеки в големите води и Твоите следи са незнайни.
21. Ти води като стадо Твоя народ чрез ръката на Моисея и Аарона.


Псалом 11

Началнику на хора. На осмострунно. Псалом Давидов.


Спаси (ме), Господи, защото не остана праведен, защото няма верни между синовете човешки.
3. Лъжа говори всеки на ближния си; лъстиви са устата, говорят с присторено сърце.
4. Господ ще изтреби всички лъстиви уста, високомерния език,
5. ония, които думат: "с езика си ще надвием; устата ни са с нас, кой ни е господар?"
6. Заради страданията на сиромасите и охканията на бедните ще се дигна сега, казва Господ, ще туря в безопасност оногова, когото искат да уловят.
7. Думите на Господа са думи чисти, сребро, очистено от пръст в горнило, седем пъти претопено.
8. Ти, Господи, ще ги запазиш и ще ги завардиш от този род навеки.
9. Навред ходят нечестивци, когато нищожните измежду синовете човешки се издигат.





Боже праведен и прославян, Боже велики и силни, Боже превечни, чуй в този час молитвата на мене, грешния мъж! Чуй ме Ти, Който си обещал да чуеш ония, които в истина Те призовават. И не ме презирай, задето устата ми са нечисти и съм обладан от грехове, Ти, Който си Надежда на всички от край-земя и на ония, които са на далечен път. 
Вземи оръжие и щита и стани да ми помогнеш? Изтегли меч и унищожи враговете ми, които ме гонят. 
Прогони нечистите духове от лицето на моето безумие, нека бъде изпъден от мисълта ми духът на ненавистта и злопаметността, духът на завистта и лъжата, духът на страха и унинието, духът на гордостта и на всяка друга злина. 
И да угасне всяко разпаляне и движение на моята плът, станало по действие на дявола, и да просветнат душата и тялото ми и духът ми със светлината на Твоето Божествено познание. 
Та поради множеството на Твоите щедрости, да достигна до единството на вярата, в мъж съвършен до пълна възраст, и да прославя заедно с ангелите и с всички Твои светии, всечестното и величественото Твое на Отца и Сина и Светия Дух име, сега и винаги, и во веки веков. Амин.



Господи Вседържителю, Всесилни и Милостиве Боже приеми моето разкайване за всички мои грехове и греховете на отците ми които извършихме към теб и ближните и ни ги прости по голямата ти милост. 
Прости на всички , които ме убиждат, нараняват, угнетяват, проклинат и накърняват и не ги погубвай, заради мен грешния.
Поради многото ми беззакония и грехове,навлякох твоя гняв над мен. Но тая греховна бедност ме завлича в още прегрешения. Ти знаеш ,че бях лош син и с нищо не можах да помогна на старите ми родители,сестри и роднини. Сега поради тази бедност ще загубя и единственият ми син,защото не мога да бъда пълноценен баща. И това ще доведе до много прегрешения мои ,негови и на майка му. Обичам го много и не искам да го оставя ,угнетя и погубя.

Дай ми да изкарам остатъка на живота си изпълнен с богатство и благоденствие за Твое име.
Ето неясното бъдеще ми е по малко от грешното ми минало.
Смъмри Господи, моля те на колене,поглъщателя и погубителя и го прогони от мен.
Сподоби ме Боже мой с благоденствие. Благослови окаяния мен с твоите земни блага. и  с твоите земни богатства,за да ги вложа в твоите небесни ценности,като помагам на сираци, бедни, болни, стари, онеправдани , страдащи и на твоите храмове и монастири за да укрепвам вярата на изгубилите надежда. И още да се отдам на духовни подвизи, покаяние и молитви за всички твои чеда, без да мисля и се отклонявам към земните нужди и оцеляване.Но със спокойно и чисто  сърце да ти служа като истинско твое чедо и твой раб с любов и благоговеене Да мога да посетя твоите светини Иерусалим, Киевската Печерска лавра, И света Гора, за да се поучавам и усъвършенствам във вярата и в молитвата. Не за моя гордост и слава ,но в Твое име. Нека ти покажа,че мога да бъда поне добър Твой син, добър баща и съпруг,за да възпитам детето си във вяра,обич и страх Божий,за да е угоден и той на Теб, нашия създател и промислител. Бъди милостив към нас. Подай ми Твоята благословия , и ще видиш че ще се отвратя от всеки грях и ще служа смирено само на Теб и Твоята воля, до края на дните си. Зная вече,че не мога да те излъжа и ако не спазя този мой обред към Теб, защото ти си Всесилен,Всезнаещ ,Всеможещ и Всевиждащ и не искам повече да Те рагневявам,защото изпитал Твоята ярост, знам че винаги може да ми отнемеш даденото и да ме накажеш понеже то не ще бъде мое, а винаги Твое.Сподоби ме Господи , за да славя винаги Теб Отца и Сина и Светия Дух во веки веков .Амин.

Няма коментари:

Публикуване на коментар